<اردوغان: من یک علوی تمام عیارم اگر ...
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 809
نویسنده : کامران وزیری
اردوغان ضمن رد درخواست البرادعی برای تماس تلفنی گفت: من در اینجا به تو پاسخ می‌دهم چرا من باید با تو صحبت کنم؟ وی همچنین گفت: من یک علوی تمام عیار هستم، اگر...
رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که وی یک علوی تمام عیار است و حضرت علی (ع) را بسیار دوست دارد.

به گزارش «تابناک»، وی که در مراسم افطار حزب عدالت و توسعه حاکم در استانبول شرکت می‌کرد گفت: اگر علوی بودن به این معناست که حضرت علی را دوست داشته باشیم، من یک علوی تمام عیار هستم، چون من حضرت علی (ع) را خیلی دوست دارم.
اردوغان: من یک علوی تمام عیارم اگر../ تلفن البرادعی را جواب ندادم
اردوغان همچنین افزود: اما من نمی‌دانم به آنان که معتقدند علوی هستند، اما مانند علی زندگی نمی‌کنند چه بگویم؛ کسانی که می‌کوشند مشکلات شیعه و سنی را تقویت کنند.

وی در این مراسم زمانی که در مورد تحولات مصر سخن گفت، خبری ‌فاش کرد، مبنی بر این که وی درخواست محمد البرادعی، معاون رئیس جمهور مصر برای برقراری تماس تلفنی با وی را رد کرده است، زیرا وی بر این باور است، البرادعی در کابینه‌ای حضور یافته ‌که پس از کودتا بر سر کار آمده است.

اردوغان گفت: آنان نامه‌ای برای من فرستاده‌اند و از اظهاراتم درباره کودتای مصر اظهار ناخشنودی کرده‌اند؛ نامه‌ای که البرادعی نویسنده آن بوده است. اردوغان ضمن رد درخواست البرادعی برای تماس تلفنی گفت، من در اینجا به تو پاسخ می‌دهم چرا من باید با تو صحبت کنم. تو که انتخاب مردم مصر نبوده‌ای؟ تو با حکومت کودتا و حکومت نظامی سر کار آمده‌‌ای. رئیس جمهور مصر از دید من محمد مرسی است که نزدیک 52 درصد از آرا‌ را از آن خود کرده است و تو تنها یک و نیم درصد آرا‌ را به دست آورده‌ای.

وی همچنین گفت: اگر محمد البرادعی نیز رئیس‌ جمهور منتخب مردم بود، باز این کودتا علیه او می‌شد. «محمد مرسی» از نظر من رئیس‌ جمهور قانونی مصر است‌ و من نه به خاطر شخص مرسی، بلکه به علت احترامی که برای ملت مصر و شرکتشان در انتخاباتی آزاد و شفاف قائلم، چنین کاری(رد درخواست گفت‌وگوی تلفنی با البرادعی) کردم.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: